Saturday 18 January 2014

Set Jerawat Shaklee



Oh My Jerawat!!
Saya percaya ramai yang akan berminat dengan set jerawat yang saya syorkan ini. Mana tidaknya. Setiap dari kita pasti akan mengalami satu fasa di mana kulit muka yg licin bak telur dikupas, tiba-tiba dipenuhi oleh sang jerawat yang jahat!! Kligmann, seorang peneliti masalah jerawat ternama di dunia berpendapat,"Tak ada satu orang pun di dunia yang melewati masa hidupnya tanpa sebuah jerawat di kulitnya." So, kalau anda sedang mengalami masalah jerawat sekarang, jangan bimbang. Anda adalah manusia yang normal..Hehehehe...



Apakah maksud Jerawat?
Jerawat merupakan salah satu penyakit kulit yang biasa menyerang wajah. Ia adalah suatu keadaan di mana pori-pori kulit tersumbat sehingga menimbulkan kantung nanah yang meradang. Jerawat adalah penyakit kulit yang cukup besar jumlah penderitanya, di seluruh dunia. Kemungkinan penyebabnya adalah perubahan hormon yang merangsang kelenjar minyak di kulit. Perubahan hormon lainnya yang dapat menjadi punca timbulnya jerawat adalah semasa menstruasi, kehamilan, stress dan sebagainya.



Cara mengatasi jerawat
Menangani jerawat tidak boleh sembarangan. Secara umum, prinsip penjagaan kulit wajah adalah seperti berikut :
  • Kulit wajah seharusnya sentiasa bersih semasa kita berehat di rumah
  • Jangan sesekali cuba untuk memecahkan jerawat dan elakkan dari menyentuhnya dengan jari atau tangan
  • Hindari pemakaian sebarang alat mekap semasa tidur
  • Pemilihan pencuci muka, toner dan krim perlulah sesuai dengan jenis kulit muka. KLIK di sini untuk melihat rangkaian penjagaan kulit Shaklee.
  • Pastikan muka dibersihkan terlebih dahulu sebelum masuk tidur di malam hari
 
Set Jerawat Shaklee




1.      Vita-E Complex
Anti oksida yang menghalang radikal bebas dari merosakkan kulit. Ia juga dapat membantu menghilangkan parut-parut jerawat.
2.      Alfalfa
Amat penting untuk proses detoks membuang toksin dalam badan yang menjadi penyebab tumbuhnya jerawat.
3.      ESP
Setiap 21 hari, sel-sel kulit kita akan ‘bertukar wajah’. Jadi, keperluan protein yang berkualiti sangat penting untuk memastikan sel-sel baru yang akan tumbuh adalah sel-sel yang berkualiti. Esp amat digalakkan untuk diambil bersama dengan set kulit Shaklee. Ia membantu menghasilkan sel-sel kulit yang baru dan berkualiti. Sel yang sihat dan berkualiti membantu penyerapan vitamin dan galian lain secara optimum.
4.      Vita-C Plus
Mengandungi kandungan Vitamin C yang lebih tinggi dari buah oren. Ia dapat membantu pembentukan kolagen untuk kulit yang lebih sihat, cantik, licin dan gebu.

Ingin Sihat dan Cantik secara semulajadi? Inginkan konsultasi secara percuma dari pengedar berdaftar Shaklee? Saya lah orang yang anda cari!! Saya boleh dihubungi dengan cara berikut :

Shaklee ID : 962541
Sms/WhatsApp : 014-9270545
Wp : ainhanif.produkvitamin.com




&



“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya juga! Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar seluruh malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke group Ekslusif di Facebook”



No comments: