Friday 19 June 2015

Tips Pekatkan Susu Badan ~ Susu Pekat vs Susu Cair [Breastfeeding Journey With Ammar Mikail Part 28]

Assalamualaikum...

Waduhhhh..lama nya mommy tak bersiaran.. sibuk tanda paper exam u ollss..hehe..(alasan)

Ok tak nak cakap banyak. Mommy Ain di sini nak tanya mommies sekalian...penah tak mommies pam susu badan, susu dapat banyak tapi susu mommies tu cair sangat? Mesti ada kannnn....saya pon pernah mengalami masalah tersebut.

Untuk pengetahuan mommies semua, saya memang peminum tegar ESP Shaklee dan Alfalfa ~ antara supplement dalam set banyakkan susu ibu Shaklee. Namun....di sebalik kononnya tegar itu, ada masanya saya ni culas jugak, terskip atau terlupa..hehe..kadang-kadang berhari-hari lupa nak berESP. Hasilnya, susu tetap meriah, cuma agak cair.

Nampak tak beza? Kiri lagi cair kan warnanya dari yang belah kanan?

Dua ebm ni mommy pam dalam dua hari yang berbeza. Satu hari tak ambik ESP, satu hari yang ambik ESP. Agak-agak yang mana hari mommy ambik ESP? Boleh teka kan? Kanan adalah hari mommy ambik ESP.

Cara saya pekatkan susu badan adalah dengan mengambil Alfalfa dan ESP Shaklee. Alhamdulillah hasilnya akan berbeza. Susu lebih berkuantiti dan berkualiti. Selain tu, makanan tambahan yang saya tak pernah tinggal adalah buah kurma. Saya suka blend 5 biji kurma dengan 1 scoop besar ESP. Letak air sejuk, dan ais 3-4 ketul. Hasilnya...wallahhhh!!


 Tadaaaa....sedapppp sangat... Milk booster saya, cara saya pekatkan susu badan

Saya ada juga ambik Qaseh Gold kerana dalam tu adalah pelbagai makanan sunnah yang boleh menambah dan bantu pekatkan susu badan.

Ok, itu sahaja tips untuk hari ni..kalau mommies ada cara lain lagi, boleh bagitau mommy k..

Salam sayang...
Part 29
Part 27



# Berminat dengan set untuk banyakkan susu ibu Shaklee? Boleh tengok sini ye..
# Hubungi mommy untuk dapatkan khidmat nasihat percuma..
                                                                     # 014-9270545 (Ain)

No comments: