Friday 6 March 2015

Bawa EBM Naik Flight [Breastfeeding Journey With Ammar Mikail Part 3]

Assalamualaikum semua...

Entri kali ni, kita cerita pasal ebm naik flight ye..hehe

Ni stok seciput masa berpantang kat kampung, rumah mama. Peti mak2 kan, penuh ngan lauk-lauk mentah. Kebetulan En. Husband datang melawat kami di kampung. So, boleh la mommy kirim stok tu kat abi. 

Macam mana abi bawa balik stok ebm tu ke Subang Jaya? Senang je..mula-mula Mommy minta tolong TokPa bawa balik polystyrene bersih dari tempat kerja TokPa. TokPa kerja kat hospital. So banyak polystyrene untuk letak ubat, yang dah tak nak pakai.

Lepas masukkan EBM, mommy letak ice block 2 ketul, dan juga ais ketul sebesar bekas aiskrim ke dalam polystyrene tu. Pastu, tutup dengan penutupnya dan last step, En. Hubby cantum penutup dan bekas polystyrene dengan selotape. Mommy tak taburkan garam pada ais sebab En. Hubby balik dengan flight. Tujuan letakkan garam pada ais ialah untuk melambatkan proses ais itu mencair.

Jeng3...dah siap...En. Husband selamba je kelek polystyrene tu bawak naik flight..hohoho... Alhamdulillah..nasib baik En. Husband cool je, bukan spesis control macho tak bertempat..hehe..


Siap sedia nak naik flight dengan abi..

Ibu-ibu lain mommy tak tahu guna kaedah macam mana. Cara ni mommy belajar dengan kawan yang juga pernah berpantang di Kelantan, dan bawak balik stok EBM ke Shah Alam. 

Hope entry kali ini dapat bantu mommies di luar sana cari jalan penyelesaian macam mana nak bawa EBM travel ok..

Salam sayang..muahhss..

Nota cinta : Jom baca Part 4
Terlepas Part 2? Boleh baca di sini



# Berminat dengan set untuk banyakkan susu ibu Shaklee? Boleh tengok sini ye..
# Hubungi mommy untuk dapatkan khidmat nasihat percuma..
# 014-9270545 (Ain)

No comments: