Friday 22 May 2015

Rutin 3 Hari Sekali..Dari Botol Tukar Ke Liner [Breastfeeding Journey With Ammar Mikail Part 26]

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Ermmm....berkurun dah mommy tak update blog..macam-macam hal berlaku dalam seminggu dua ni.. In sha Allah nanti mommy kongsikan ye..

Ok kali ni mommy nak cerita tentang rutin mommy setiap 3 hari sekali. Rutin apa tu? Ha...pindahkan ebm dari chiller ke deep freezer. Masa duk dalam chiller, ebm still dalam botol. Tapi bila dan nak masuk deep freezer, mommy akan transfer ke liner. Jimat space kan..macam dalam gambar yang mommy kongsikan dalam entry ni.

Opps...sebelum tu, bila masa sesuai ebm dalam chiller kena transfer ke freezer/deep freezer? Adakah kena tunggu selepas beberapa hari pam, atau lepam pam terus masuk freezer? Tu pun mommy dah cerita kat entry ni..

Ok..back to topic...belanja gambar dulu ye...


Biasanya dalam sehari, Ammar minum 4 liners di taska. Jadi, untuk mengekalkan/memastikan ebm mencukupi untuk Ammar, mommy akan cuba hasilkan atau ganti balik ebm sebanyak 4 botol atau lebih. Oh ya, mommies boleh rujuk kat sini bagaimana cara nak uruskan ebm ke taska. Berapa botol atau liners yang beku, dan berapa liners yang fresh perlu hantar ada mommy cerita kat sini..

Mommy suka sangat buat kerja-kerja transfer ni..hehe..nanti susun secara baring dalam freezer..kasi beku dalam keadaan slim. Nanti bila susun pon cantik je. Pakai botol karang makan space pula..kan??

Oklah..ni je yang mommy nak cerita kali ni..nanti sembang lagi k..

Ada banyak lagi cerita di Part 27
Part 25 boleh baca di sini.. 

# Berminat dengan set untuk banyakkan susu ibu Shaklee? Boleh tengok sini ye..
# Hubungi mommy untuk dapatkan khidmat nasihat percuma..
# 014-9270545 (Ain)       
 


No comments: