Sunday 16 March 2014

Tingkatkan Daya Ingatan dan Penumpuan dengan Zinc Complex Shaklee

Assalamualaikum...salam sejahtera semua..

Hari ni saya nak share 1 supplement Shaklee yang sangat baik untuk tingkatkan daya ingatan dan tumpuan kita semua. Apakah supplement tersebut? Sabar..baca dlu hingga habis ye..  :) 

Apakah itu INGATAN dan PENUMPUAN?
Rumusan yang saya dapat dari http://www.slideshare.net/ielazehra/apakah-itu-ingatan ialah :
Merupakan proses mental yang menyimpan perkara-perkara yang dipelajari dan kemudian mengeluarkannya kembali sebagai tindak balas dalam situasi yang diperlukan, seperti menyelesaikan masalah, dan aktiviti pengajaran dan pembelajaran yang selanjutnya.
Manakala penumpuan pula ialah :

Penumpuan boleh diungkapkan sebagai perhatian yang bertugas memberikan tumpuan terhadap tugas mental dengan mengenepikan rangsangan lain yang mengganggu. (sumber saya petik dari http://eprints.utm.my/6271/1/bab_10.pdf )
Ingatan dan penumpuan bukan sahaja berkait rapat dengan kehidupan seorang pelajar, malah melibatkan semua golongan lapisan masyarakat. Contohnya, seorang pegawai perakaunan perlu memberi penumpuan 100% semasa menyediakan akaun syarikat, supaya tidak berlakunya kesilapan. Beliau perlu mempunyai ingatan yang kuat demi untuk menyediakan sebuah akaun yang tepat mengikut formula yang betul.

Contoh yang lain pula, paling simple yang dekat dengan kita semua ialah, ingatan dan penumpuan yang 100% semasa memandu kereta!! Just imagine kalau kita lupa jalan pulang ke rumah, ataupun berangan sepanjang pemanduan..apa akan jadi agaknya?!!

Supplement Shaklee yang dapat membantu meningkatkan daya ingatan dan tumpuan..















Zinc Complex Shaklee

Zink hadir di dalam semua sel tubuh badan sebagai sebahagian daripada tindak balas enzim di mana ianya terlibat di dalam pelbagai aktiviti biokimia. Ia perlu untuk tumbesaran dan perkembangan tubuh badan.

Satu tablet Zinc Complex Shaklee membekalkan 100% nilai harian bagi zink. Ia dirumus dengan zink glukonat yang mempunyai bio yang tinggi di dalam bes alfalfa dan barli panggang. Paling istimewa, Zinc Complex Shaklee dirumus dan dihasilkan dari sayur-sayuran.

Berdasarkan penyelidikan yang telah dijalankan di Pusat Penyelidikan Pemakanan Manusia Grand Forks, Jabatan Pertanian Amerika di Utara Dakota ; kanak-kanak yang diberi zink sebanyak 20mg dalam lima hari seminggu selama 10 - 12 minggu mempunyai daya ingatan yang lebih baik dan tempoh penumpuan yang lebih panjang berbanding dengan mereka yang tidak menerima supplement zink. Wah...hebatkan!!


Jadi, tunggu apa lagi?? Cepat hubungi saya untuk dapatkan sebotol Zinc Complex ini dengan harga penuh kasih sayang. Gerenti jimat dan berbaloi-baloi!! Oh ya..jangan lupa klik di sini dan sini juga untuk mengetahui khasiat-khasiat lain Zinc Complex Shaklee.

"Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit"

Ingin Sihat dan Cantik secara semulajadi? Inginkan konsultasi secara percuma dari pengedar berdaftar Shaklee? Saya lah orang yang anda cari!! Saya boleh dihubungi dengan cara berikut :

Shaklee ID : 962541
Sms/WhatsApp : 014-9270545 (Ain)
Email : nurulain2001@yahoo.com
 

&

> 

 “Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya juga! Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar seluruh malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke group Ekslusif di Facebook”

No comments: