Saturday 25 January 2014

Set Vitamin Shaklee Untuk Ibu Hamil ~ Nutrisi Lengkap Buat Ibu Hamil


Yahuuuuu!!! I'm pregnant! Alhamdulillah...seronok kan? Macam nak hebohkan pada 1 dunia yang kita sedang hamil. Penantian selama ni sudah berakhir kerana tidak lama lagi kita bakal ada cahaya mata sendiri. 

Bila sudah disahkan hamil, banyak perkara yang ibu-ibu perlu titik beratkan. Salah satu darinya adalah pengambilan vitamin yang sesuai sepanjang kehamilan. Kenapa ibu hamil perlukan vitamin? Ini kerana sepanjang kehamilan, zat-zat semulajadi yang ada dalam badan ibu telah diserap oleh si comel untuk memastikan mereka dapat membesar dengan sempurna di alam rahim. Tanpa vitamin yang cukup, ibu hamil akan cepat merasa letih, penat, lenguh-lenguh badan dan seangkatan dengannya. 

Sepanjang kehamilan, selera makan si ibu bertambah. Namun, adakah makanan yang kita ambil itu cukup berkhasiat buat si janin yang sedang membesar di dalam perut kita? Kita sendiri tidak pasti kan? Oleh itu, ibu hamil perlu mengambil vitamin supaya ia dapat menampung mana-mana ruang nutrisi yang tidak terdapat di dalam pemakanan kita seharian. 

Vitamin-vitamin yang disyorkan sepanjang kehamilan ialah :




OsteMatrix (calcium magnesium)
Kalsium penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan tulang bayi. Kalsium juga penting dalam membantu darah membeku dengan sempurna, membaiki rangsangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot seperti setiap ibu hamil akan alami, serta kalsium dapat membantu menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi. Ibu hamil yang kekurangan kalsium akan mengalami penyusutan jisim tulang dan akan berlakunya kerosakan pada gigi si ibu.

Vitamin C 
Vitamin C dapat membantu dalam penghadaman zat serta meningkatkan sistem pertahanan tubuh. Ia juga dapat membantu dalam membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan juga sangat penting untuk mendapatkan gusi, gigi serta kulit yang sihat dan cantik.

ESP (untuk sumber protein)
Bayi di dalam kandungan memerlukan protein yang banyak untuk tumbesaran yang sempurna. Protein amat membantu dalam membina dan mengekalkan sel-sel yang menghubungkan setiap bahagian tubuh.

B-Complex
Vitamin B-complex merupakan vitamin yang diperlukan oleh ibu hamil dan bayi di dalam kandungan. Ia berperanan untuk menyokong sistem saraf dan metabolisma yang sihat. B-complex Shaklee amat istimewa kerana ia lengkap dengan asid folik. Asid folik amat penting untuk pembinaan tulang dan dan bagi mengelakkan kecacatan pada janin, serta mengurangkan risiko kecacatan pada saraf bayi.

Vita-Lea Iron Formula
Vita-lea adalah multivitamin, oleh itu ibu hamil sudah tidak perlu mengambil obimin lagi sepanjang hamil jika sudah mengambil vita-lea. Di dalamnya telah mengandungi iron (zat besi) yang mana dapat mengelakkan ibu-ibu dari mengalami pening, pitam dan anemia sepanjang kehamilan.

Omega Guard
Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari awal proses pembentukannya lagi. Untuk si ibu pula, omega dapat membantu mengawal paras kolestrol dalam badan.

Cepat hubungi saya untuk dapatkan harga set ini dengan harga penuh kasih sayang.. Gerenti jimat dan berbaloi-baloi!!


"Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit"

Ingin Sihat dan Cantik secara semulajadi? Inginkan konsultasi secara percuma dari pengedar berdaftar Shaklee? Saya lah orang yang anda cari!! Saya boleh dihubungi dengan cara berikut :

Shaklee ID : 962541
Sms/WhatsApp : 014-9270545
 

&

>

 “Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya juga! Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar seluruh malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke group Ekslusif di Facebook”

No comments: