Friday 27 June 2014

Panduan Memberi Makanan Pejal Untuk Bayi

Assalamualaikum.. Salam sejahtera buat semua..

Hari ni just nak share gambar yang dapat membantu mommies di luar sana memberi makanan pejal a.k.a solid food buat si manja mengikut peringkat umur. 

Masa anak pertama, Danish, saya tidak jumpa lagi panduan ni. Apatah lagi si Danish tu jenis yang kurang makan. Awal-awal lagi saya dah bagi nestum. Suka la dia sebab manis. Bila masak bubur tawar, langsung dia tak nak. Perangai picky eater si Danish berlanjutan seiring dia membesar. Tapi, bila Danish hampir masuk umur 3 tahun, saya mula mengenali dan jatuh cinta pada kebaikan Shaklee pada kami sekeluarga. Alhamdulillah, set ini dapat membantu menaikkan selera makan Danish, di samping menguatkan sistem imunnya.. Alhamdulillah..

Masa Irfan pulak, memang enjoy sangat masak untuk dia. Irfan memang kuat makan. Alhamdulillah, sehingga ke sekarang umurnya hampir nak masuk 2 tahun, Irfan tidak pernah disuap dengan nestum yang manis tu. 

Sekarang saya tak sabar nak menimang cahaya mata ketiga. Nak kembali mengumpul EBM, nak masak puree untuk baby, masak makan pejal..wahhhh..terujanya!!!

Oklah..semoga gambar kat bawah ni sedikit sebanyak dapat membantu mommies semua dalam menyediakan makanan pejal untuk bayi comel masing-masing ye..

Salam sayang..
Mummy Ain..
Pengedar Sah Shaklee Selangor
ID Shaklee : 962541
sms/wa : 014-9270545


No comments: